Tusindvis af danskere lider af duft- og kemikalieoverfølsomhed (MCS), og mange af dem lever helt isoleret for at undgå omverdenens stigende forbrug af kemi og parfumerede produkter. Der mangler dog fortsat viden om sygdommen i både sundhedssystemet og befolkningen. Forestil dig, at du ikke længere kan spise en række fødevarer, gå i supermarkeder og andre butikker, i fitnesscenter og svømmehal, på café og restaurant, i biografen, tage offentlig transport, opholde dig på sygehuset eller i lægens venteværelse, arbejde i storkontorer, få hjemmehjælp osv. på grund af dufte og kemi fra parfumerede produkter. Hvis du gør det, får du symptomer som hovedpine, vejrtrækningsbesvær, bylder i mund og svælg m.m. Sådan er det at leve med MCS.