AKTIVITETER FORÅR/SOMMER 2021 MED TILSKUD FRA FORENINGEN

Duftfri danseskole i august kl. 14.00-16.00 på Pejsegaarden, Bræstrup (dato følger snarest)

Duftfri danseskole ved Susanne Ritto med kaffe og kage med støtte fra MCS Foreningen. Pris pr. person for medlemmer af MCS Foreningen er 50 kr., mens prisen for ikke-medlemmer er 150 kr. Du tilmelder dig ved at indbetale det samlede beløb for antal deltagere på mobilepay 20867015 eller kontonr. 1551-4905251740. Husk at skrive “MCS-dans”, antal deltagerne og dit navn. Kontakt Susanne Ritto, hvis du har spørgsmål på mobil 27575744 eller e-mail info.rittodans@gmail.com

MCS tur til Strø Bjerge søndag den 15. august kl. 13.30 til 16.00

Kom og nyd istidslandskabet i Strø Bjerge, et naturskønt område i Nordsjælland: https://mithalsnaes.dk/stroe-bjerge/ Vi mødes ved P-pladsen overfor Holstrup Gaard (det gule kryds), tæt på Grimstrup Station, 3310 Ølsted. Herfra er der en kort sti, og så er man i Strø Bjerge. Det er meget bakket visse steder, men turen bliver ikke for lang. Forvent en gåtur på max. en times tid.

Efter gåturen kan de der har lyst til mere, vandre eller køre de knap 3 km. til Brødlandsvej 99, 3310 Ølsted, hvor vores vært, Jan, byder på kage, kaffe/te samt skygge for solen på engen. Arrangementet afsluttes formelt kl. 16, men bliver man hængende længere er man velkommen. Mobiltelefoner slukkes ved ankomst.

Tilmelding ønskes af hensyn til køb af kage, kaffe/te, mælk etc. Send en e-mail til Lone på lone_madsen@yahoo.com

Medbring:

• Kopper
  • Tallerkener
  • Noget at sidde på
  • Solcreme og solhat

Vel mødt, Jan og Lone

Vi inviterede til MCS-weekend ved Limfjorden (turen er afholdt) fra fredag d. 21. maj til søndag d. 23. maj (mandag d. 24 maj). Alle anvendte produkter på pladsen er parfumefri. Vi havde vores eget område (afspærret for andre gæster) med køkken- og toiletfaciliteter. Tilskud fra MCS Foreningen til medlemmer på 100 kr. pr. medlem til kage/kaffe og aftensmad lørdag pr. Telefoner slukket i afspærret område på grund af EHS. Der var mulighed for forskellige udflugter. Arrangeret af Yngve (medlem), Lars (revisor suppleant) og Lone (suppleant)

Vi inviterede på tur til Skovtårnet i Gisselfeld Klosters skov den 1. maj 2021 (turen er afholdt). Se mere her: https://www.campadventure.dk/skovtaarnet/ Arrangeret af Lars (revisor suppleant) og Lone (suppleant)

MCS Foreningen på messe

MCS foreningen deltog sammen med LOB ( Landsforeningen til Oplysning om Brænderøgsforurening ) i “Folketræf for økologi, bæredygtighed og omstilling” i Hvalsø-hallen 22.-24.4.2016.
Se yderligere listen med udstillere, værksteder m.m. på: www.detfaellesbedste.dk Hyggelige dage med en masse snakke og debatter vedr. dufte og brændeovnsrøg. Vi stod i bod sammen med LOB, hvilket gav god mening, da mange MCS’ere også har problemer med brændeovnsrøg. Vi delte materialer ud vedr. MCS samt informerede om problemstillingen.