SF vil indstille duft-bombardementet!

Partiet vil arbejde for en generel duftpolitik og forbud mod duftmarketing – bl.a. for at undgå, at flere og flere får den socialt invaliderende duft- og kemikalieoverfølsomhed (MCS)

– SF vil undgå tendensen fra fx USA og England, hvor forbrugere bliver tæppebombarderet med dufte alle steder – fx af duften af friskbagt brød i supermarkeder, hvor der aldrig er bagt så meget som en eneste kage eller et eneste brød, skriver forbrugerordfører Pia Olsen Dyhr i juni-nr. af MCSinfo.
Partiet arbejder på et politisk udspil til en duftpolitik i fx sundhedsvæsnet og daginstitutioner, ligesom partiet generelt vil forbyde duftmarketing.

Læs mere side 6-7 i MCSinfo juni 2009