Listen er en hjælp til at finde ud af, hvilke produkter der kan være gode for dig, og en vejledning til mennesker omkring dig, som ønsker at udvise hensyn og passe på sig selv. Stella Tandrup siger tak til alle på Facebook, der var med til at lave denne liste, som delvis er bragt i MCSinfo #92.

Ansigt – dagcreme. Fedtet hud: Tusindfryd, IVY AIA, Derma woman 24h, Matas, Minirisk, E-cooking anti rødme creme. Tør hud: La roche possay Tolerine sensitive riche, Rema suncirkle, IVY AIA, Aloe vera Jelly (forever). Alm. hud: Clinique redness, Helocreme, Avené.

Ansigt – natcreme: Tusindfryd, Olivias tryllesalve, Minirisk, Matas.

Bodyscrub: Hamphandske med øko koldpresset kokosolie eller olivenolie med salt.

Balsam. Glat hår: Tusindfryd, Stuhr lyseblå (ikke vegansk), Minirisk, Neutral, Apo, Hårbalsam spray (pumpe, Matas). Krøllet hår: Stuhr lyseblå (ikke vegansk), Zenz no.2, Rønsbøll, Ingredien.

Bodyshampo: Tusindfryd, REMA 1000, Neutral, Minirisk, Avené (apotek), Apotekets.

Body-lotion: Marslis Pharma creme (Faaborg apotek), kokosolie, Rønsbøll, Tusindfryd, Matas carbamid 5%, REMA 1000, Decubal, La roche possay.

Barberskum: Änglamark, REMA 1000

Deo: DO-2 (Matas), Neutral, Tusindfryd (Irma), Änglamark, Cien (Lidl), REMA 1000, Dermalog, Vichy 48 H Peau Sensible, øko citron.

Eyeliner: Nilens jord, Jane Iredale.

Fodcreme: Locobase Repair, Olivias tryllesalve, Helocreme, Carbamid 5%, Marselis Creme, Faaborg Dharma.

Foundation: Nilens Jord, Miild, Jane Iredale.

Gelé: Levevis, hørfrøkerne-udtræk.

Håndcreme. Almindelig: Rønsbøll, Änglamark, Minirisk, Carbamid 5%, Ideel (Aldi). Fed: Locobase Repair, Meda Panthothenol, Olivias tryllesalve, Carbamid 5 %, La Roche Possay Cicaplast mains, Änglamark baby, Intense moisture cream, REMA 1000.

Hårkur. Glat hår: Levevis, Stuhr, Ingredien, Zenz treatment pure no.3. Krøllet hår: Zenz no.3.

Hånddesinfektion: Gobac antibakteriel håndspray 10 ml.

Hårfarve: Zenz, Easy water colour skyllefarve, Ingredien, kan farves med bær eller kokosolie og rødbedsaft.

Intimsæbe: Apotekets, Rema 1000, Intima – Normal, Levevis, Vivag (apotek), Lactacyd ( apotek), Änglamark, Matas.

Lak: Ingredien texture spray, Matas stribede, Zenz no.86, Coop uden parfume, Sim.

Læber: Olivias tryllesalve, Levevis læbepomade (Føtex), Apotekets, Änglamark, Minirisk, Helocreme.

Læbestift: Nilens Jord, Miild, Clinique, Bobby Brown, Idun, Gosh, Mac.

Lipgloss: Brilland A levres, Idun.

Make-up rens: Olivias tryllesalve, kokosolie, vaseline, Neutral Vipes, E-cooking rensegel, Dermalogica, Daily mocrofolient, Änglamark, Minirisk, Micellar water (Matas).

Mascara: Young Blood, Löwen lavine (blå krans), Tromborg, Nilens Jord, Mirenesse, Isa Dora Pressision, Rimmel Sensitive Eyes, Origins, Max factor Masterpiece, Lancome Hypnose.

Maske: E-cooking clay mask, Matas natur ansigtspeeling & derefter meda panthotethol salve (lugter af får pga lanolin), Dermalogica dermal clay cleanser.

Pudder: Nilens jord, Miild, Jane Iredale, Young Blood.

Rouge: Gosh Naturel Blush.

Rynker: IVY AIA, Høj dosis syreneutral c vitamin (1 gram 3 x dgl.) & E-vitamin (100 gram dgl.).

Rosacea: Finacea (recept), Danish Skincare, Redness solution Clinique, Sollantra Ivermectim Cream 1%, Bylykke creme.

Røde øjne: Protopic 0,03% (apotek).

Saltvandsspray: Hjemmelavet, Zenz, Ingredien.

Shampo: Tusindfryd, Stuhr Lyseblå (ikke vegansk), Minirisk, Neutral, Matas luxus, Rema 1000 baby & kids, Zenz no.1, Rønsbøll, Derma lyseblå & familie, 365 fakta, Eliah Sahil urteshampoo, Apo, Ideel (Aldi), “Hårklinikken’s” produkter ved evt. hårtab.

Solcreme: Derma, Derma kids, Änglamark, Matas, Apotekets, “Badger” (fra UK), La Roche Possay Anthelios, EVY Sunscreen Mousse, Levevis Kids, luftigt tynd bomuldstøj og kasket.

Selvbruner: Clinique, E-cooking selvbrunerdrops.

Skum. Glat hår: Sim. Krøllet hår: Zenz no.6.

Tandpasta: Levevis (Føtex), Proxydent Care, Folk tandkräm baby.

Tør hud og udslæt: Weleda Calendula creme, Warmings basis creme, Änglamark bodybutter, White wonder, Bauer skincare, Aderma exomega lotion, Argan Oil – Sard Copenhagen, Apotekets cremer, E-cooking, Sandstonescandinavia.com.

Voks. Tørt hår: Ingredien moulding paste, Craft clay fra Sebastian. Krøllet hår: Stuhr lyseblå, Mud Wax Matas lilla striber.

Øjencreme: Olivias tryllesalve, Minirisk natcreme, Aloe vera Jelly (forever).

Øjenskygge: Nilens jord, Miild, Tromborg.

Andre produkter: Purely professional, www.cutrin.no/sensitive.asp