Overvej også, om du vil have en elektronisk signatur med link til MCS Foreningen, så modtagerne nemt og hurtigt selv kan få mere info om MCS.

En elektronisk signatur er en slags ’underskrift’ eller ’afsender’, som automatisk kommer i bunden af de mails, du sender. Her kan du ud over dit eget navn og din adresse også lave links til forskellige websider – fx din hobby, din sportsklub, din arbejdsplads eller din MCS Forening.

Eksempel på signatur:

Du kan både bruge farver, forskellige skriftstørrelser og -typer.

Sådan gør du – i Outlook

• Åbn Outlook-programmet.
• Vælg ’funktioner’.
• Vælg ’indstillinger’.
• Vælg ’postformat’.
• Vælg ’signaturer’.

Her kan du så skrive nøjagtig den tekst, du ønsker – og du kan lave ’aktive’ links, så fx linjen MCS Foreningen linker direkte hen til www.mcsforeningen.dk. Det sidste gør du ved at højreklikke og indtaste web-adressen.

Bruger du Outlook Express, gør du teksten ‘MCS Foreningen’ til et aktivt link ved at gå op under ’Indsæt’, vælge ’Hyperlink’ og indtaste web-adressen.