Maj måned, er international MCS awareness month

I Maj måned vil vi gøre en ekstra indsats for at sætte fokus på lidelsen ‘Multiple Chemical Sensitivity’, det vi i daglig tale kalder MCS.

Foruden at være formand for MCS Foreningen, lider jeg selv af sygdommen, som på mange måder har vendt mit liv op og ned.

Det vi med MCS, håber på at sætte fokus på i denne måned, er at udbrede kendskabet til sygdommen.

Mange har aldrig hørt om MCS, og ved ikke hvilke små ændringer, der kan gøre en stor forskel for et andet menneske. For os der lider af det, kan det gøre en kæmpe forskel, at man tænker over ikke at bruge unødige dufte og kemier i sin hverdag. Det er både på vores krop, men også i vores krop, som følge af de ting vi spiser.

MCS er på mange måder en miljøbelastet sygdom, og mindre forurening og kemi, gavner ikke kun os der lider af sygdommen, men også vores dejlige moder jord og alle der lever på den

Tak fordi du læste med.