Har du MCS ?

Hvordan kan man vide om man har MCS ?

Symptomerne på MCS, Multiple Chemical Sensitivity (mangeartet kemikalieoverfølsomhed) kan være mange ting – og de kan vise sig forskelligt fra person til person. Samtidig bliver personer med MCS ikke nødvendigvis syge af de samme kemikalier og dufte, og deres reaktioner kan også være forskellige – både forskellige fra andres reaktioner og forskellige fra gang til gang.

Hertil kommer, at der stadig ikke findes en test, der kan afsløre MCS, og mange læger ved stadig ikke så meget om sygdommen.

Dette er desværre fakta.

Bedste råd

Alligevel er rådet selvfølgelig altid at gå til læge, hvis du har det dårligt. Kan lægen ikke umiddelbart give dig en forklaring på dine symptomer, og minder symptomerne om dem fra MCS, så prøv i en uges tid at undgå det, som trigger dine symptomer, og se, om det hjælper.

Find yderligere information på vores website.